Σάββατο 27 Μαΐου 2017

«ΜΥΘΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΣΟΚΑΡΑ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΩΜΑ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ»


ΒΑΚΙΟΤΕΣ, ΒΟΛΑΚΑΣ ΣΟΚΑΡΑ – ΓΡΙΑ ΜΑΝΤΡΑ, ΙΕΡΟ ΘΕΟΤΗΤΩΝ, ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ, ΑΡΧΑΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΠΑΤΗΤΗΡΙΑ ΑΓΙΟΥ ΘΩΜΑ


Του Στέλιου Μανωλιούδη

Αφιερώνεται στη μνήμη του Σήφη Κόσογλου

Ανοιχτή Εκδρομή των "Μυθοκρουσμένων" του Εσπερινού Γυμνασίου
Οι ρίζες της Ελληνικής Διονυσιακής ιδιοσυγκρασίας φτάνουν μέχρι την Κρήτη και τα Κρητικά αμπελοτόπια. Διατηρούνται ανεξίτηλα ίχνη που το αδυσώπητο φαινόμενο της φθοράς των πάντων δεν κατάφερε να σβήσει και τα οποία παραπέμπουν άλλοτε ευθέως άλλοτε εμμέσως στο Διόνυσο. Η Διονυσιακή ατμόσφαιρα είναι παντού στο κρητικό τοπίο. Μυθική εποχή αλλά και τόσο κοντινή χάρη στα διασωσμένα πέτρινα ίχνη. Παραπέμπουν σε τελετουργίες που σχετίζονται με αυτά που οι διασωσμένες φιλολογικές πηγές περιγράφουν αλλά και εκείνα που η παράδοση διέσωσε μέσα από τα ήθη, τα έθιμα και τις θρησκευτικές εορτές. 

1. Βάκιοτες – Βόλακας Σοκαρά. 
Η επίσκεψη στην περιοχή του Σωκαρά στην άκρη του κάμπου της Ανατολικής Μεσαράς περιλαμβάνει:
• τις Βάκιοτες (Φωτ. 2): με τη λαξεμένη πλαγιά και την ιερή κορυφή. Πατητήρια δίπλα σε ρωμαϊκούς τάφους (φωτ. 3), λαξεμένα οινόσπιτα, κοιλότητες για σπονδές κ.λπ.
• και τον Βόλακα με τα πατητήρια το λαξεμένο εξέχοντα βράχο (Βόλακας: μεγάλος βράχος -ογκόλιθος) τις κοιλότητες κ.λπ. όλα οδηγούν σε διονυσιακή ατμόσφαιρα.




  1. Άγιος Θωμάς.
    Ο Άγιος Θωμάς σημερινό όνομα ενός πανάρχαιου οικισμού (νεολιθικά ευρήματα, μινωικό τμήμα, η λαξευτή πόλη) σε εξέχουσα θέση σε μια όμορφη κάρπιμη κοιλάδα με:
    • το ιερό των χθόνιων θεοτήτων (με το σωζόμενο ιερό), Δήμητρας και κόρης και Διόνυσου, μυθολογούμενο τόπο γέννησης της Αθηνάς (Διόδωρος) 
     • τον καβαλάρη (φωτ. 4) ιερό βράχο με προϊστορικά λαξεύματα και ιεροπραξίες. 
    • Τους λαξεμένους χώρους και τους χώρους τέλεσης μυστηρίων (στην Παναγία Καρδίωτισσα και την Ακρόπολη) σχετιζόμενων με ηλιακές θεότητες ή το Διόνυσο
    • Τους αρχαίους δρόμους με αρκετά λαξεύματα να σώζονται (ταυροκεφαλή, όμορφα πατητήρια κ.λπ.).
    • και βέβαια τα εκατοντάδες πανάρχαια λαξευτά πατητήρια (πάνω από 150 καταγεγραμμένα από τον Ηρακλή Μπενέτο)

  2. Πηγή: http://www.e-mesara.gr

Πέμπτη 25 Μαΐου 2017

Ολοκληρωμένος Συνεταιρισμός Ηρακλείου (Ο.Σ.Η.) με Εναλλακτικό Νόμισμα «το Κουκί»




Η οικολογική τοπική παραγωγή προϊόντων, η επαναπροσέγγιση των ρόλων παραγωγού και καταναλωτή, η σημασία της αυτάρκειας και της οικοτεχνίας, η εγγύτητα, η αλληλεγγύη, οι σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας των μελών που συναποτελούν αυτή τη λαϊκή, είναι μόνο μερικά από όσα έχουμε κερδίσει όλο αυτό το διάστημα. 
Πέρα από τον παραγωγικό τομέα, η αυτόνομη λαϊκή επέλεξε να βρίσκεται σε έναν ανοικτό και δημόσιο χώρο θέλοντας έτσι να θέσει το ζήτημα της χρήσης του ως κοινού κοινωνικού αγαθού και να προβάλει την αυτόνομη χρήση του έναντι της διοικητικής και γραφειοκρατικής οργάνωσης που τον θέλει αποστειρωμένο και ελεγχόμενο. 
Επίσης, βρισκόμαστε εκεί για να ενημερώσουμε και να προωθήσουμε όλες αυτές τις ιδέες στην ευρύτερη τοπική κοινωνία, μέσα από την πράξη, τη συλλογική υποστήριξη και την υπεράσπιση όσων σταδιακά κατακτούμε.
Ταυτόχρονα δημιουργούμε τις δομές για τη σταδιακή απεξάρτησή μας από τον καταπιεστικό και εξουσιαστικό νομισματικό μονόδρομο που μας επιβάλλεται. 
Απομυθοποιούμε το χρήμα ως υπέρτατο αγαθό, το τραπεζικό σύστημα ως παγκόσμιο ρυθμιστή της αγοράς και τον κρατικό μηχανισμό ως απόλυτο επιστάτη της οικονομικής πολιτικής.  


Έχοντας αναπτύξει τα βασικά εργαλεία, βήμα-βήμα ενδυναμώνουμε το δίκτυο ανταλλαγών «το Κουκί» και επεκτείνουμε τη χρήση του εναλλακτικού νομίσματος FairCoin, θέλοντας να οικοδομήσουμε μια τοπική οικονομία βασισμένη στις δικές μας δυνάμεις, που θα ορίζεται δημοκρατικά απ΄όλους, εξυπηρετώντας τις ανάγκες τις κοινωνίας και μόνο αυτές.
Η πορεία μας μέχρι σήμερα αποδεικνύει ότι η η πολυπόθητη μετάβαση προς μία ελεύθερη κοινωνία, που θα στηρίζεται στην αυτο-θέσμιση και τις βασικές ανθρώπινες αξίες, οφείλει πρωταρχικά να περάσει μέσα από εμάς τους ίδιους. 
Βρισκόμαστε σε μια διαδικασία χειραφέτησης που μας βοηθάει να συνειδητοποιήσουμε τη συλλογική μας δύναμη και το βασικότερο μας δικαίωμα· να μπορούμε να καθορίζουμε τη ζωή μας.
Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι η «Αυτόνομη Λαϊκή Αγορά» αποτελεί ένα σύνθετο εγχείρημα, αλλά παράλληλα τον καλύτερο τρόπο να γνωρίσετε συνολικά τον Ο.Σ.Η. και όσα θέλει να πετύχει.

Περισσότερες πληροφορίες για τον Ο.Σ.Η. http://heraklion.cooperativas.gr/
Επικοινωνήστε μαζί μας heraklion@cooperativas.gr
Προτάσσουμε την αυτοδιαχείριση και παίρνουμε τη ζωή στα χέρια μας

Τρίτη 23 Μαΐου 2017

Φριτς Σούμπερτ, ο ναζί επιλοχίας με το Ι-5 ψυχολογικό !


Από τον Anaximandros Soicher
Ένα απόγευμα ο παππούς μου είχε γίνει καζίκι από τις ρακές και είχε αρχίσει τα ‘’ταξίμια’’[1]. Εκεί που λέγε για θεούς και δαιμόνους, το αυτί μου σκόνταψε στην λέξη ‘’σουμπερίτης’’,  τρέχω στην γιαγιά μου που ευτυχώς ήταν νηφάλια και την ρωτώ.
Μου είπε για έναν επιλοχία με το όνομα Φριτς Σούμπερτ, ο οποίος μακέλευε χωριά και εκτελούσε αμάχους. Αυτός ο διάολος είχε και ακολούθους, στρατολογημένους κατά κύριο λόγο από τον Κρουσώνα [2]. Η γιαγιά μου αναφέρθηκε και στην, ιστορικά αναληθή θεωρία που υποστηρίζει ότι ο Φριτς Σούμπερτ ήταν μικρασιάτης και το πραγματικό του όνομα Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης. Τελειώνοντας η κερά Σοφία την αφήγηση της μου είπε ότι, σουμπερίτες λέγανε αυτούς που ήταν στην ‘’ομάδα κυνηγών’’ του Σούμπερτ και με παρακάλεσε να μην πω ποτέ ξανά αυτή τη λέξη, καθώς στα μέρη μας είναι η χειρότερη προσβολή.
Περάσανε χρόνια από τότε και τα ερωτηματικά στο κεφάλι μου με ταλαιπωρούσαν. Ρωτούσα προσπαθώντας να μάθω, θείους, θείες, διάφορους συνδαιτυμόνες στα καφενεία που συχνάζω, αλλά τίποτα.Oι πιο θαρραλέοι αναφέρθηκαν σε ονόματα οικογενειών με σουμπερίτικη παρουσία στο παρελθόν, αλλά οι πληροφορίες ήταν μετρημένες. Δεν άργησα να καταλάβω ότι η υπόθεση Φριτς Σούμπερτ είναι ένα ταμπού για την κρητική κοινωνία.
Σαλτάρω ένα απόγευμα στο βιβλιοπωλείο του Μανώλη στο κέντρο. Καθώς σαχλαμαρολογούσα , το βλέμμα μου έπεσε σε ένα μαύρο βιβλίο με τίτλο ‘’Η ναζιστική τρομοκρατία στην Ελλάδα’’.
Το άρπαξα στα χέρια μου και άρχισα να το περιεργάζομαι. ‘’Η αιματηρή πορεία του Φριτς Σούμπερτ και του ελληνικού ‘Σώματος Κυνηγών’ στην κατοχική Κρήτη και Μακεδονία.’’ Κλείσαμε λέω, αφήνω παρακαταθήκη το νεφρό μου μιας και ήμουν άφραγκος και φεύγω για το σπίτι όσο πιο γρήγορα μου επέτρεπαν τα 120 κιλά μου, μπας και ξορκίσω τις απορίες μου.
Η κοπιαστική έρευνα του Θανάση Φωτίου γέννησε ένα διαφωτιστικό βιβλίο το οποίο μου έδωσε απαντήσεις και σπουδαίες πληροφορίες για την δράση του Σούμπερτ και των ρουφιάνων του.
Από τις πρώτες κιόλας σελίδες δικαιολόγησα το μούδιασμα που είχαν οι κατά καιρούς ερωτηθέντες γύρω απ’ το θέμα. Οι αγριότητες των σουμπεριτών ήταν αχαρακτήριστες. Ακόμα και μέσα στην άνεση που μας δίνει η απόσταση των σχεδόν ογδόντα χρόνων που έχουν περάσει, κάποιες αράδες του παραπάνω βιβλίου είναι πραγματικά αδιαχείριστες.
Καλή Συκιά, 40 χιλιόμετρα από το Ρέθυμνο
‘’Για να τις εκφοβίσουν ώστε να μαρτυρήσουν, οι Σουμπερίτες έβαλαν φωτιά σε τέσσερα σπίτια και διέταξαν τις ιδιοκτήτριες να πάνε να την σβήσουν και να σώσουν τα σπίτια τους. Η ιδιοκτήτρια Ευαγγελία Ε. Γρυπαντάκη ήταν οκτώ μηνών έγκυος και κρατούσε μωρό δύο ετών στην αγκαλιά της. Προτού την ρίξουν ζωντανή μέσα στο φλεγόμενο σπίτι της, ένας Σουμπερίτης άρπαξε το μωρό της και το πέταξε στο δρόμο.  Ξέφρενη κατάφερε να βγει από το παράθυρο, αλλά και τις δυο φορές οι φύλακες την έσπρωξαν πάλι μέσα στη φωτιά και περίμεναν έως ότου αποτεφρωθεί.’’ (Θανάσης Σ. Φωτίου, Η ναζιστική τρομοκρατία στην Ελλάδα, Επίκεντρο, σελ. 170)
Τέτοιες φρικαλεότητες έλαβαν χώρα σε πολλά μέρη της Κρήτης αλλά και της Μακεδονίας, ακόμα με στοιχειώνουν οι περιγραφές από την καταστροφή του Χορτιάτη Θεσσαλονίκης.
Τέτοιος πουτάνας γιός ήταν ο Σούμπερτ, που οι ίδιοι οι Ναζί μετά τις θηριωδίες που έκανε στα Μεσκλά Κυδωνίας τον Ιούλιο του 43’ τον κάτσανε στην στενή, στις φυλακές της Αγιάς. Αποφυλακίστηκε βέβαια μετά από λίγο καιρό με διαταγή του Στρατηγού Μπρόιερ, θα ήταν άδικο ένα τέτοιο ταλέντο να το φάει η ψειρού.
Ενδιαφέρoν επίσης παρουσιάζει το ότι οι ναζιστές συνεργάτες του επιλοχία, προέβησαν σε προσπάθειες εξημέρωσης του με ενέσεις αποβλάκωσης. Θέλει γαμώ το φελέκι μου προσπάθεια για να σε βγάλουν οι Ναζί  I 5 ψυχολογικό.
‘’Στις 11 Ιανουαρίου, ο Σούμπερτ εγκατέλειψε την Κρήτη για την Αθήνα, όπου παρέμεινε έναν περίπου μήνα για νοσηλεία και στρατολόγηση.’’ (Θανάσης Σ. Φωτίου, Η ναζιστική τρομοκρατία στην Ελλάδα, Επίκεντρο, σελ. 203)
Η νοσηλεία αυτή έγινε για λόγους ψυχικών διαταραχών. Κατά την διάρκεια της δίκης του, επικαλέστηκε την παλαβομάρα του ως ελαφρυντικό.  Αλλά τι να σου κάνουν τα ελαφρυντικά όταν κατηγορείσαι  για 3.000 ανθρωποκτονίες; Το δικαστήριο τον καταδίκασε 27 φορές σε θάνατο.
Εκτελέστηκε τα ξημερώματα της 22ας Οκτωβρίου 1947 κοντά στην Θεσσαλονίκη. Άλλος ένας γρόθος που έκανε αρχαιοελληνικούς χαιρετισμούς είχε πάει  στο διάολο.
‘’Αν υπήρχαν 10 Σούμπερτ δεν θα υπήρχαν σήμερα Έλληνες…’’ (Θανάσης Σ. Φωτίου, Η ναζιστική τρομοκρατία στην Ελλάδα, Επίκεντρο, σελ.404)
[1] Ακατάπαυστο βρισίδι από βιρτουόζο του είδους, απαντάτε κατά κύριο λόγο στα λαϊκά στρώματα και προϋποθέτει ρητορική δεινότητα και λεξιπλαστικές ικανότητες
[2] Παρακαλώ μην φτάσετε στο βιαστικό συμπέρασμα ότι ο Κρουσώνας ήταν φασιστοχώρι, καθώς στο εν λόγο χωριό δρούσε η αντάρτικη ομάδα του Καπετάν Γρηγοράκη ή αλλιώς Σατανά, η οποία απαρτιζόταν από ηρωικούς αντιστασιακούς. Ο Κρουσώνας είναι ένα χωριό που σέρνει ακόμα την ρετσινιά των σουμπεριτών, θα προσπαθήσω να τακτοποιήσω αυτή την υπόθεση σε κάποιο μελλοντικό άρθρο

Η δήμαρχος Μαδρίτης τρομοκρατεί το κατεστημένο υιοθετώντας Κοινωνική Οικονομία




Ο δήμος Μαδρίτης πρωτοστατεί στην δημιουργία μιας αλληλέγγυας οικονομίας
Tου Ανδρέα Ρουμελιώτη
H σούπερ γιαγιά» αριστερή δήμαρχος Μαδρίτης τρομοκρατεί το κατεστημένο υιοθετώντας την Κοινωνική Οικονομία  Μετά την ανακοίνωση  της δημάρχου  της Βαρκελώνης  – της 42χρονης ακτιβίστριας  Άντα Κολάου –  ότι θα κυκλοφορήσει Τοπικό Εναλλακτικό Νόμισμα παράλληλα με το ευρώ, για την ανάπτυξη του τοπικού εναλλακτικού εμπορίου και της κοινωνικής οικονομίας, την σκυτάλη πήρε η φοβερή γιαγιά των αγανακτισμένων της πλατείας Μανουέλα Καρμένα που έγινε δήμαρχος Μαδρίτης.
Η «πασιονάρια των αγανακτισμένων»,  αφού εξυγίανε τα οικονομικά του δήμου, μείωσε εντυπωσιακά το χρέος που κληρονόμησε από τη δεξιά, ακύρωσε πάνω από 2.000 διαταγές εξώσεων και γλίτωσε 70 οικογένειες που ζουν σε εργατικές κατοικίες  σε βάρος των οποίων υπήρχαν διαταγές έξωσης, προχωρά στην οικονομική, νομική και θεσμική υποστήριξη της Αλληλέγγυας,  Κοινωνικής και Συνεργατικής Οικονομίας, με βάση τις Ηθικές Τραπεζες, τα πανεπιστήμια και τις συλλογικότητες των γειτονιών, έξι χρόνια μετά το Κίνημα των Αγανακτισμένων 15Μ, υιοθετώντας στην πράξη τις προτάσεις του «για μια άλλη οικονομία».
Η δημοτική αρχή της Μαδρίτης θεσμοθέτησε το Συμβούλιο Αλληλέγγυας Κοινωνικής και Συνεργατικής Οικονομίας στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι   της περιφερειακής κυβέρνησης της Μαδρίτης, των Πανεπιστημίων Κομπλουτένσε και Κάρλος Γ’,  της περιφερειακής ομοσπονδίας  συλλογικοτήτων από τις γειτονιές της Ισπανικής πρωτεύουσας, του Ευρωπαϊκού Δικτύου Αγώνα ενάντια στην Φτώχεια και τον Κοινωνικό Αποκλεισμό,  της Εθνικής Ομοσπονδίας Ελεύθερων Επαγγελματιών, των εργαζομένων στις  Κοινωνικές Επιχειρήσεις και τους συνεταιρισμούς αλλά και … του υπουργείου Οικονομίας!
Ο δήμος Μαδρίτης πρωτοστάτησε στην διοργάνωση του 1ου συνεδρίου Κοινωνικής, Αλληλέγγυας και Συνεργατικής Οικονομίας το Μάρτιο, με εντυπωσιακή συμμετοχή συλλογικοτήτων και το φθινόπωρο θα οργανώσει την 4η Έκθεση Κοινωνικής Οικονομίας.
Αν η κίνηση της Βαρκελώνης προκάλεσε πανικό στην Κεντρική Τράπεζα της Ισπανίας η οποία προειδοποίησε με έντονο τρόπο την νέα δήμαρχο  να μην ¨κοψει¨ τοπικό νόμισμα, χαρακτηρίζοντάς το «ανεπιθύμητο» και «αδύνατο,» η υιοθέτηση στην πράξη της «άλλης οικονομίας» του Κινήματος των Αγανακτισμένων 15Μ από την δήμαρχο Μαδρίτης τρομοκρατεί το κατεστημένο. Παρουσιάζοντας την πρωτοβουλία αυτή ο αντιδήμαρχος οικονομικών και οικονομίας Κάρλος Σάντσεθ Μάτο δήλωσε: «Η κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία αποτελεί έναν από τους πολιτικούς άξονες της δημοτικής αρχής.
Θέτει τα άτομα μπροστά στο οικονομικό όφελος σε σχέση με το καπιταλιστικό σύστημα, γιατί οι πρωτοβουλίες κοινωνικής οικονομίας δημιουργούν πιο ποιοτικές θέσεις εργασίας σε σχέση με τις επιχειρήσεις άλλου τύπου, όπως αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το 75% των ατόμων που απασχολούνται σε αυτές έχουν συμβόλαια εργασίας αορίστου χρόνου. Όταν τα πράγματα πάνε άσχημα η κοινωνική οικονομία λειτουργεί ως μαξιλάρι. Δεν απαντά με τον ίδιο τρόπο σε μια κατάσταση οικονομικής κρίσης ένας συνεταιρισμός όπως μια ανώνυμη εταιρεία ή μια εταιρεία περιορισμένης ευθύνης.»
Σύμφωνα με τον Κάρλος Σάντσεθ Μάτο ο δήμος της Βαρκελώνης προωθεί ήδη σε συνεγασία με κοινωνικές συλλογικότητες 18  σχέδια Αλληλέγγυας,  Κοινωνικής και Συνεργατικής Οικονομίας,  τα οποία, εκτός των άλλων, θα χρηματοδοτηθούν με 4,8 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα Urban Innovative Actions της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ ο δήμος θα συνεισφέρει με 1,5 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο για να στηρίξει το κοινωνικό κεφάλαιο των κοινωνικών συνεταιρισμών και θα χορηγήσει μικροπιστώσεις.Η χρηματοδότηση από τον δήμο της Μαδρίτης μπορεί να φθάνει στο 50% του κεφαλαίου ή της αύξησης του κεφαλαίου της κάθε πρωτοβουλίας, με όριο τα 4.000 ευρώ ανά μέλος ή τα 70.000 ευρώ ανά επιχείρηση Αλληλέγγυας Κοινωνικής και Συνεργατικής Οικονομίας.
Στόχος η δημιουργία περισσότερων από 1.000 θέσεων εργασίας σε τέσσερα διαμερίσματα του δήμου μέσα στην επόμενη 3ετία, με άξονα την κινητικότητα, τη διατροφή, την ανακύκλωση και τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Ο δήμος για να στηρίξει την χρηματοδότηση της Αλληλέγγυας,  Κοινωνικής και Συνεργατικής Οικονομίας έκανε συμφωνίες με πέντε χρηματοοικονομικά κοινωνικά και αλληλέγγυα ιδρύματα και ηθικές τράπεζες όπως οι: Fiare Banca Etica, Laboral Kutxa, Triodos Bank, Coop75 και Elkargi. Οι Ηθικές Τράπεζες θα δίνουν μικροπιστώσεις 3.000 ευρώ με αποπληρωμή σε βάθος τριετίας και πενταετίας και τόκο Euribor 3,5%, χωρίς περίοδο χάριτος.
Ποια είναι η φοβερή γιαγιά των αγανακτισμένων της πλατείας που έγινε δήμαρχος Μαδρίτης
Κομμουνίστρια επί Φράνκο, γλίτωσε το 1977 από τρομοκρατική επίθεση ακροδεξιών παραστρατιωτικών, εισηγήτρια των Ηνωμένων Εθνών για τα ανθρώπινα δικαιώματα, ιέρεια κατά της διαφθοράς στο δικαστικό σώμα και ακτιβίστρια των Indignados. Η φοβερή γιαγιά των αγανακτισμένων της πλατείας, η 73χρονη  πρώην δικαστικός Μανουέλα Καρμένα, υποψήφια του σχηματισμού  Ahora Madrid («Ποδέμος», «Πλατφόρμα εναντίον των εξώσεων», οι κινηματικοί «Νέοι χωρίς Μέλλον» – γέννημα θρέμμα των «Αγανακτισμένων» της Πλάθα ντελ Σολ, Equo – οικολόγοι, οργάνωση πολιτών Ganemos Madrid και πολλά μεμονωμένα στελέχη της Ενωμένης Αριστεράς – Izquierda Unida) έκανε την έκπληξη κερδίζοντας το δήμο της Μαδρίτης που ήταν κατεξοχήν φρούριο  της δεξιάς και εκλέχτηκε δήμαρχος Μαδρίτης και με την στήριξη των σοσιαλιστών του PSOE.
Παρόλο που στις δημοτικές εκλογές η Μανουέλα Καρμένα ήρθε οριακά δεύτερη σε ψήφους, την στήριξαν 29 εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι – 9 του Σοσιαλιστικού Κόμματος και 20 του σχηματισμού της Μανουέλα Καρμένα Ahora Madrid- ψήφισαν υπέρ της, δίνοντάς της την απόλυτη πλειοψηφία των 57 δημοτικών συμβούλων της πόλης. Με την ανάληψη των καθηκόντων της, υποσχέθηκε να κάνει χρήση όλων των μέσων και των πόρων που διαθέτει ο δήμος για να σταματήσουν οι εξώσεις οικογενειών που δεν μπορούν να πληρώσουν τις δόσεις για το στεγαστικό δάνειο. Δέσμευση την οποία κάνει πράξη. Είπε ακόμη  ότι θα τερματίσει τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης των δημοτικών επιχειρήσεων και την ανάθεση κοινωφελών υπηρεσιών σε εργολάβους κι ότι ο δήμος θα παρέχει βασικές υπηρεσίες κοινής ωφελείας δηλαδή ρεύμα και νερό σε νοικοκυριά που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά.
H αριστερή δήμαρχος της Μαδρίτης, «ξαναχτύπησε» για να γλιτώσει  70 οικογένειες που ζουν σε εργατικές κατοικίες, σε βάρος των οποίων υπήρχαν διαταγές έξωσης. Η πρώην δικαστικός, Μανουέλα Καρμένα ακύρωσε τις διαταγές έξωσης και εξασφάλισε τη διαμονή άλλων 2.000 οικογενειών σε τέτοιες εστίες, που είχαν τεθεί σε κίνδυνο. Στα 72 της χρόνια η Μανουέλα Καρμένα θεωρείται «Πασιονάρια των Αγανακτισμένων» και «σούπερ γιαγιά» , όπως την αποκαλούν τα περισσότερα ΜΜΕ. «Θα είμαι δήμαρχος όλων των Μαδριλένων. Θα κυβερνήσω ακούγοντας τη φωνή σας. Θέλω να με φωνάζετε με το μικρό μου όνομα,» λέει.
Η νίκη της  Συλλογικής Βαρκελώνης και το παράλληλο Τοπικό Εναλλακτικό Νόμισμα 
Την κυκλοφορία τοπικού νομίσματος, παράλληλα με το ευρώ, για την ανάπτυξη του τοπικού εναλλακτικού εμπορίου και της κοινωνικής οικονομίας, ανακοίνωσε η δήμαρχος της Βαρκελώνης  η 42 χρονη ακτιβίστρια  Άντα Κολάου  (εκπρόσωπος της PAH – ένα κίνημα σε όλη τη χώρα που βοηθά τα θύματα των εξώσεων από τις τράπεζες). Αρχικά το project, που ήταν μια από τις  προεκλογικές υποσχέσεις της νέας δημάρχου, θα αφορά στις συνοικίες του ποταμού Besos που έχουν υποβαθμιστεί αρκετά, και ενδεχομένως μετά το 2018 να επεκταθεί και στην υπόλοιπη πόλη. Την ίδια ώρα η Κεντρική Τράπεζα της Ισπανίας προειδοποιεί την δήμαρχο και ακτιβίστρια να μην προχωρήσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα, χαρακτηρίζοντάς το «ανεπιθύμητο» και «αδύνατο». Ωστόσο, αξίζει να θυμίσουμε πως ανάλογες ενέργειες έχουν πραγματοποιηθεί με επιτυχία στη Χιρόνα, στο Μπιλμπάο, στη Σεβίλλη, στο Μπρίστολ, στην Τουλούζη, στην Σαρδηνία και σε πολλές ακόμα περιοχές της Ευρώπης.
Στη Βαρκελώνη ο αριστερός συνασπισμός «Barcelona en Común» (Συλλογική Βαρκελώνη) με επικεφαλής την 42χρονη ακτιβίστρια  Άντα Κολάου  (εκπροσώπου της PAH – ένα κίνημα σε όλη τη χώρα που βοηθά τα θύματα των εξώσεων από τις τράπεζες) υποστηριζόμενος από το Podemos και τα περισσότερα κόμματα, ομάδες και συλλογικότητες της  εναλλακτικής και εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς, κέρδισε στις δημοτικές εκλογές τα κόμματα Convergencia i Unio (CiU) και Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), τα οποία τάσσονται υπέρ της ανεξαρτησίας, κάτι που συνιστά πλήγμα για το καταλανικό αποσχιστικό κίνημα. Σημαντικό ρόλο για αυτή την νίκη είχε η «Πλατφόρμα για την υπεράσπιση των μικροϊδιοκτητών και των ενοικιαστών» που απειλούνται με έξωση από τις τράπεζες και τα ισπανικά ΜΑΤ. Όπως και η υπόσχεση της Αντα Κολάου για άμεση αντιμετώπιση της «επείγουσας κοινωνικής κρίσης» που πλήττει την Βαρκελώνη, η οποία έχει 107.000 ανέργους και το ένα τρίτο των κατοίκων της βρίσκεται στα όρια της φτώχειας.
«Ζούμε σε μια εξαιρετική εποχή που απαιτεί γενναίες, δημιουργικές πρωτοβουλίες. Αν είμαστε ικανοί να φανταστούμε μια άλλη πόλη, τότε έχουμε τη δύναμη να την μεταμορφώσουμε…» Η πρωτοβουλία για τη διεκδίκηση του δήμου Βαρκελώνης έκανε την εμφάνιση της μέσω μιας πλατφόρμας που ονομάζεται GuanyemBarcelona (Ας νικήσει η Βαρκελώνη), η οποία ξεκίνησε από μια ομάδα ανθρώπων της πόλης αποτελούμενη από διανοούμενους, εργαζόμενους  και ακτιβιστές στα τοπικά κινήματα.

Νοημοσύνη της καρδιάς

  Από το βιβλίο του  Dr Joe Dispenza   Becoming Supernatural Από τότε που οι πρόγονοί μας άρχισαν να χαράζουν τις ιστορίες τους στους τοίχου...