Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Μίμης και Κόκκινος Κάβουρας



Του Σπύρου Αλεξάκη


Παρένθεση στα βιβλία του με θέμα τα οικονομικά,κάνει ο Μίμης Ανδρουλάκης με τον
"κόκκινο κάβουρα",ένα μυθιστόρημα κατασκοπείας,βασισμένο σε αληθινά περιστατικά.
Τέρμα πια οι χρεοκοπίες,η παραγωγικότητα,οι δομές της ελληνικής οικονομίας κι όλα αυτά
που διαβάσαμε στα τελευταία του βιβλία.
Έτσι κι αλλιώς ο τρόπος που εκφράζεται ο Μίμης,σε βιβλία,εκπομπές και συνεντεύξεις,
πετώντας από το ένα θέμα στο άλλο και πατώντας με το ένα ποδάρι στη μια βάρκα
και με τ'άλλο στην άλλη,είναι τέτοιος που ούτε πρόκειται να βγάλεις άκρη,αναγνώστη/ακροατή,
ούτε φυσικά και να καταλάβεις τι θέλει να πει.

Εδώ μάλλον κι ο ιδιος δεν έχει καταλάβει ότι τη δεκαετία του '90 τον ακούγαμε να παίρνει
το μέρος των εκσυγχρονιστών και της Μπλερικής "σοσιαλδημοκρατίας" του Σημίτη,(που τώρα
κατηγορεί-και πολύ καλά κάνει-για το φαλιμέντο της χώρας),ενώ μέχρι πριν από λίγο καιρό
ήταν υπέρ των Μνημονίων (τα ψήφισε),μιλούσε για ευρωμονόδρομο και καμία δυνατότητα
διαπραγμάτευσης,ενώ τώρα αντιλήφθηκε ότι το πολύ το "yes man" δεν κάνει καλό,ειδικά
όταν έχεις να διαπραγματευτείς στο εξωτερικό.
Ας είναι,εμείς πάντα τον συμπαθούσαμε και θα τον συμπαθούμε,
απλά τα γράφουμε αυτά για να μη νομίζει κι ο ίδιος ότι απευθύνεται σε ψεκασμένους.

Και θα του προτείναμε να πει κι ένα "mea culpa",δε σημαίνει ότι θα χάσει ψήφους ή εγκυρότητα.
Είναι τέτοιες οι εποχές που τα πάντα εξελίσσονται απρόβλεπτα και οι ακούσιες συνέπειες
απ'τις καραμπόλες είναι σε καθημερινή βάση.Δε σημαίνει τίποτα η λάθος πρόβλεψη πια.

Εδώ ολόκληρος Αντρέας και σε πολύ πιο ομαλές περιόδους παραδέχτηκε ότι είχε κάνει λάθος,ξεστομίζοντας τότε το λατινικό "mea culpa" (επίτηδες μάλλον αφου ήξερε ότι λίγοι θα το καταλάβαιναν),οπότε κι ο Μιμάκος αν πει ένα "κακώς ψήφισα τα Μνημόνια",δε θα ταν και το τέλος του Κόσμου.
Άποψη μας πάντα.

Ο εκτελεστής Αργύρης

Κατά τ'άλλα,όσον αφορά το νέο του βιβλίο,εντύπωση προκαλεί η ύπαρξη του "Αργύρη"
που με εντολή του Χαρίλαου θα "τέλειωνε" τον πράκτορα.
Υπήρχε εκτελεστής του ΚΚΕ σε καιρό δημοκρατίας και ελευθερίας;
Εκτός κι αν το "καθάρισμα" δεν ήταν με τον τρόπο που όλοι φανταζόμαστε.

Ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση όμως προκαλεί,ότι κανείς δημοσιογράφος της σχολής La Moya
δεν έχει κάνει ακόμη αυτή την ερώτηση στο συγγραφέα,στις-δεν ξέρω κι εγώ πόσες-συνεντεύξεις
που του έχουν πάρει για τον "κόκκινο κάβουρα".
Παράξενα πράγματα.

Απο http://erotokritosx.blogspot.gr/2014/02/blog-post_5.html

Κυριακή 2 Μαρτίου 2014

Αλληλέγγυα ανταλλακτική οικονομία

Του Βαγγέλη Αλεξάκη




Τα τελευταία τέσσερα χρόνια οι Έλληνες βιώνουμε ένα φαινόμενο πρωτοφανές, τέτοιο που η ελληνική κοινωνία δεν το είχε βιώσει  παρά μόνο σε περιόδους πολέμου, το φαινόμενο της πείνας και της ακραίας εξαθλίωσης.
Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία παρουσιάζουν το 36% του ελληνικού πληθυσμού κάτω από τα όρια της φτώχειας και προφανώς σε αυτό το ποσοστό είναι οι δηλωμένοι φτωχοί, αυτοί που έχουν ελάχιστο εισόδημα ή και μηδενικό. Μπορούν να μας πουν οι στατιστικές υπηρεσίες της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής ένωσης πόσο είναι το ποσοστό του ελληνικού πληθυσμού που δεν έχει να φάει παρά του ότι έχει ένα εισόδημα αξιόλογο για τα σημερινά δεδομένα; Αναφέρομε σε αυτό το πολύ μεγάλο τμήμα του πληθυσμού που για να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις του προς το κράτος πληρώνοντας τους υπέρογκους φόρους και τα χρέη στις τράπεζες δεν του μένει στην κυριολεξία ούτε για τα άκρως απαραίτητα, φαγητό και φάρμακα. Αυτοί οι νεόπτωχοι Έλληνες βρίσκονται στην τραγική θέση να μην τους πιστεύει κανείς, γιατί το εκκαθαριστικό της εφορίας είναι φαινομενικά καλό, αλλά ως εκεί! Άρα το ποσοστό της φτώχειας στην Ελλάδα είναι τραγικά μεγάλο και ας μας το κρύβουν επιμελώς. Λοιπόν κόντρα στον ασφυκτικό εναγκαλισμό του κράτους οι Έλληνες όπως και  πολλοί άλλοι λαοί, έχουν στραφεί στην κοινωνική αλληλεγγύη με την δημιουργία ομάδων αγάπης  και αλληλέγγυων ανταλλακτικών δικτύων. Πώς όμως λειτουργεί μια τέτοια συναλλακτική μέθοδος στο σύγχρονο κόσμο, όταν μάλιστα αυτοσκοπός των Κυβερνήσεων είναι η διάσωση του νομίσματος; Οι άνθρωποι που συμμετέχουν στα δίκτυα ανταλλαγής είναι ένθερμοι υποστηρικτές της ιδέας, τονίζοντας ότι είναι ο μόνος τρόπος ανάκαμψης των τοπικών αγορών, ενώ παράλληλα συμβάλει αποφασιστικά  και στην καταπολέμηση της ανεργίας.
Το Αλληλέγγυο κοινωνικό ανταλλακτικό Δίκτυο: 
·        είναι τοπικό.
·        είναι άμεσο-δημοκρατικό.
·        είναι ομαδικό.
·        κανείς δεν μπορεί να μονοπωλήσει το απόθεμα χρημάτων.
·        μπορεί να ξεκινήσει άμεσα χωρίς να χρειάζεται κανείς κεφάλαιο, μπορεί να εφαρμοστεί από ομάδες ολιγομελείς (5-9 ατόμων), αλλά και μεγαλύτερων (30 – 50 άτομα).
·        στηρίζεται σε υγιείς ανθρώπινες σχέσεις.
Το νόμισμα του Δικτύου:
·        είναι μη κερδοσκοπικό.
·        είναι ένα κοινοτικό νόμισμα.
·        είναι άμεσα διαθέσιμο.
·        είναι άτοκο.
·        υπάρχει σε επαρκή ποσότητα.
·        παραμένει μέσα στην κοινότητα.
·        είναι φιλικό, απλό, σίγουρο.
·        εκδίδεται από τους ανθρώπους που το χρησιμοποιούν.
·        δεν εκδίδεται από ένα κεντρικό φορέα (π.χ. Τράπεζα).
·        δεν κεφαλαιοποιείται.
·        επειδή δεν είναι μετατρέψιμο δεν μπορεί να παρασυρθεί από τη γενικότερη οικονομική «καταστροφή».
·        σαν τοπικό νόμισμα περιορίζει τις «Διαρροές» χτίζοντας ένα φράγμα γύρω από την τοπική οικονομία.
·        προέρχεται από τα κάτω & δεν είναι αντικείμενο ηγετικών ομάδων.
·        Είναι κοινωνικό και η ενυπάρχουσα αγάπη μεταξύ των μελών του το θρέφει.

Τέλος εμείς θα προσπαθήσουμε σύντομα να δημιουργήσουμε ένα τέτοιο δίκτυο στο προάστιο μας και θα ζητήσουμε την συμμετοχή σας.

Νοημοσύνη της καρδιάς

  Από το βιβλίο του  Dr Joe Dispenza   Becoming Supernatural Από τότε που οι πρόγονοί μας άρχισαν να χαράζουν τις ιστορίες τους στους τοίχου...